חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלאכים בשמי יוספטל

מלאכים בשמי כפר סבא
מתנדבי ארגון "אקרופוליס החדשה" הגיעו לשכונת יוספטל, גייסו את השכנים והילדים, צבעו את הכניסות לבתים הישנים ותיקנו את הפרגולות. עכשיו הם קוראים לכם הציבור להצטרף ליוזמה. יאללה, מתנדבים!
אירית מרק

יוספטל, לא מה שחשבתם
מתנדבי ארגון "אקרופוליס החדשה" לקחו את שכונת יוספטל כפרויקט והחליטו להתגייס לטובת שיפוץ כניסות הבתים והחצרות. ביחד עם התושבים הם פשטו על החצרות ועשו מהפך בשכונה. שאפו!
אירית מרק

שכונת יוספטל, סובלת מהזנחה של שנים רבות, בהם לא נצבעו הבניינים הישנים, החצרות לא נוקו, הגדרות בנות 50 שנה והפרגולות הישנות מטות לנפול.
מתנדבי ארגון אקרופוליס החדשה – הסניף יושב ברחוב בן גוריון 50 – החליטו לקחת את שכונת יוספטל כפרויקט לחיסול ההזנחה בכניסות ובחצרות וביחד עם התושבים, הם החלו בפרויקט בתנדבותי ייחודי מסוגו הראוי לכל הערכה.
בשבוע שעבר הם הגיעו לשכינת יוספטל, לרחוב שאול המלך ושיפצו ללא הכר את המקום. קרוב ל- 20 מתנדבי אקרופוליס השתתפו במלאכת השיפוץ עם תושבים וילדים שהצטרפו ועזרו.
"הגענו בבוקר שישי אחרי שביצענו מספר סיורים מוקדמים במקום", מספר דרור יוספאן, יו"ר סניף אקרופוליס בכפר סבא, "תכנית הפעולה היתתה לצבוע את הכניסות לבתים ולשפץ פרגולות ופינות ישיבה ציבוריות שהיו במצב לא טוב. התושבים קיבלו אותנו יפה מאוד, וכיבדו אותנו בשתייה חמה ועוגות, ילדי השכונה הצטרפו לעבודות שהיו משופעות שמחת חיים, שירה ותקווה לעתיד טוב יותר. קרנבל אמיתי".
איך נראתה השכונה?
השכונה נראית אחרת לחלוטין, הכניסות לבתים יפיפיות ומזמינות, פינות הישיבה הציבוריות מטופחות ומחודשות והחשוב מכל מבחינתנו היה לראות את לב התושבים מתרחב ומתמלא בתקווה. את הציוד והחומרים לפעילות קיבלנו מהעירייה, ועל כך אנו מודים מקרב לב".
תמשיכו לשאר הבניינים בשכונה?
"כן, זו מטרתנו לחודשים הקרובים – להרחיב את הפעילות בשכונה ולשנות את פניה. לשם כך נשמח אם יצטרפו לפעילות צעירים המחפשים משמעות לחיים, שמאמינים בטוב האנושי ומוכנים ליישם זאת בפועל. אחת למספר שבועות נקיים פעילות וכל מי שמעוניין להצטרף יכול להירשם".
דרור, איך התושבים מקבלים אתכם?
"באהבה מאוד גדולה, הם היו צמאים לעזרה ולתמיכה שמישהו יבוא לעזור להם, מבחינתנו יותר חשוב מזה שצבענו זה שנתנו לאנשים תקווה. זה שהם קיבלו אותנו כל כך בחום זה בהחלט מעודד אותנו להמשיך".
למה אתם זקוקים?
"אני מקווה שיותר אנשים מהעיר יצטרפו ויבואו לעזור ולהתנדב. שאנשים יגלו אחריות, אנושיות כלפי הקהילה, וזו המטרה המרכזית שלנו. אנחנו עושים פעילות אחת לחודש ימים וכל מי שיצטרף ויגיע לפעילויות האלה זה יהיה נפלא. אני קורא לציבור להירתם ולבוא לעזור לנו בהתנדבות לטובת האנשים שכה זקוקים לזה".

"הכניסה לבניין השתנתה לגמרי"
קוקה לאובר, מתגוררת ברחוב שאול המלך 9. לאובר מספרת על ההתלהבות של השכנים עם השינוי הדרמטי במרכה הכניסה. "אני גרה פה למעלה מ-0 20 שנה ואף אחד לא צבע פה כלום. החבר'ה באו באווירה שמחה מכל הלב עם רצון לעבוד. זה היה משהו מדהים. הכניסה של הבניין לא הייתה נקייה וקיבלנו כניסה שונה ויפה. הפרגולה חודשה ונצבעה, האווירה בחצר הבניין השתנתה, הרבה יותר נעים. אין לי מילים להודות להם על הרצון הטוב ועל כל הציוד שהם הביאו".

רוצים להתנדב? זה הזמן
בארגון הכפר סבאי יש קרוב ל- 20 מתנדבים וההנהלה מחפשת מתנדבים חדשים שיתרמו מזמנם לטובת הקהילה. פרויקט יוספטל הוא לא הפרויקט הראשון שהם נרתמים לטובתו. זה לא מכבר הם צבעו את גן גלר שחידש פניו וגם ביערות הכרמל הם ביקרו בניסיון לעזור בשיקום. אם גם אתם חפצים לתרום לקהילה, אנא פנו לדרור
בטלפון – 09-7665799, 054-6601543
ברחוב בן גוריון 50 כפר סבא

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן